Van egy visszatérő rémálmom…

 

…zombik hada vesz körbe papírral és ceruzával a kezeikben (van olyan is akinek a fejéből áll ki a ceruza, valószínűnek tartom, hogy ő a jobb agyféltekés módszert részesíti előnyben) és miközben közelítenek azt skandálják, hogy „tudok pálcika embert rajzolni”… „tudok pálcika embert rajzolni” … „tudok pálcika em”….. és ekkor felébredek.

Ez van amikor egy rajztanár sokat hallja, hogy “csak pálcika embert tudok rajzolni”.

 

Rajzkutató filozófus és a NASA !

A résztvevők nagy része úgy jön el a rajztanfolyamra, hogy teljesen kezdő szinten vannak ami egyenlő a pálcika ember megrajzolásával.

Ezért elneveztem ezt a jelenséget pálcika ember szindrómának. Egy idő után elterjedt az elnevezés és egy nemzetközi kutatócsoport megkeresett, hogy egy ideje már ők is foglalkoznak vele kutatják a témát. Sőt a NASA a CIA is érdeklődést mutatott és titokban követték az eseményeket.

Összedugtuk a fejünket én és a kutatócsoport tagjai és összeraktuk amit tudunk erről az egészről. Több éves kutató munka, kísérletezés, csalódások és persze minden ami egy kutatással jár végül is meghozta a gyümölcsét és feltártuk a nemzetközi pálcika ember szindróma okát és a lehetséges gyógymódot is összeraktuk. 

Több helyen is publikáltuk felfedezésünket a kormányainknak külön elküldtük a kutatási eredményeket. Végig jártuk az ilyenkor szokásos tortúrát de persze ahogy ez ilyenkor lenni szokott süket fülekre találtak eredményeink.

Ha pálcika ember szindrómában szenvedsz és nem szeretnél ezzel együtt élni akkor nagyon erősen ajánlom, hogy olvasd el a kísérleti eredményeket és a lehetséges terápiákat.

Rajztanfolyamaimon már több éve sikeresen alkalmazom a kikutatott terápiás eljárásokat.

 

A pálcika ember szindróma (PESZ) kialakulásának fő oka:

Mielőtt az okokat feltárnám tudnod kell, hogy a PESZ egy pszichés betegség. Valójában egy nem létező betegségről beszélünk. Több évnyi kutatómunka ment rá mire csak erre rájöttünk. Eddig a pontig valójában sötétben tapogatóztunk. Az áttörés ennek a felismerése volt.

A PESZ úgy alakul ki, hogy gyerekkorban vagy tinédzser korban a gyerek abbahagyja a rajzolást. Ennek sok oka lehet ebbe most nem mennék bele részletesen. 

Gyerekként még ritka az, hogy kiforrott technikája legyen valakinek vagy, hogy nagyon realisztikusan ábrázoljon a gyerek. Vannak persze kivételek. Olyan 11-14 éves kor között kezd megjönni az igény arra, hogy az elkészített rajz valóságosabb arányosabb életszerűbb legyen. Eddig a szakaszig nagyrészt úgymond gyerekrajzokat rajzolnak a gyerekek amelyekben nagyon sok szimbólum található mint például a pálcika ember vagy a szem szimbólum, ház, virág stb. Nagyon sok ilyen szimbólum van. 

Ez az az időszak vagy ettől valamivel korábban amikor a legtöbben abbahagyják a rajzolást.

Mi történne ha a gyerek nem hagyná abba a rajzolást?

Önmagától kinőné ezeket a szimbólumokat illetve lehet szüksége lenne arra, hogy utána járjon a valósághű rajzolásnak, ami legtöbb esetben csak annyiból állna, hogy nézegetne ilyen rajzokat, olvasna ezt azt az adott témával kapcsolatban. Ezek után rendszeres gyakorlással és tudatos figyelemmel egyre élethűbb térbeli rajzokat lenne képes készíteni. Tehát a lényeg, hogy ha a gyerek nem hagyná abba a rajzolást akkor önmagától rájönne, hogy hogyan ábrázoljon realisztikusan. Rendszeres gyakorlás mellett! Persze ha valaki megmutatja és elmondja a gyereknek az nem hátrány sőt gyorsítani tudja a folyamatot.

 

Hogyan válj rajzkutató filozófussá?

Itt megjegyezném, hogy az újdonságok legtöbbször azokból a helyzetekből születnek amikor valaki saját maga kísérletezik egy adott témában és próbál meg rájönni a lényegére. Ám többszöri próbálkozás után sem jön rá viszont felfedez valami teljesen új területet. Manapság az ilyen felfedezés ritkább mert a legtöbb mindent könyvek alapján elméleti úton tanuljuk meg nem pedig elmélet nélkül megtapasztalás útján amiből aztán kialakulhat egy vagy több elmélet elképzelés. Ami az új területek felfedezését vagy a meglévőek megváltoztatását segítené elő.

Amikor kész tudást adunk a gyerekeinknek akkor az is működik és meg tudja tanulni az adott dolgot. Viszont ha a tudást nem lehetőségként hanem megváltoztathatatlan törvényszerűségekként tálaljuk eléjük, akkor nagy százalékban kizárjuk a felfedezés és az új területek létrehozását a közös életünkben. 

 

Miért pszichés eredetű?

Azért mert attól függetlenül, hogy abba marad a rajzolás a felnőtt azokat az energiapályákat összeköttetéseket, összességében a figyelmét napi szinten használja más területeken. Ami az agyadban az egész lényedben lezajlik például rajzolás közben az ugyanúgy lejátszódik ha bármilyen más tevékenységet végzel ahol hasonló belső rendszereket aktiválsz, mint a rajzolás során.

Bármit is csinálsz sőt ahogy mozogsz ahogy beszélsz tényleg bármiben megfigyelhető a belső lényeged a személyiséged a gondolatvilágod az érzelmi intelligenciád stb…

Rajzolás közben a figyelmeden keresztül egy fókuszált energiát használsz ahol meg fog mutatkozni mindaz amit az előbb felsoroltam. Példaképpen grafológia. Tehát attól, hogy nem rajzolsz, más értelembe véve edzésben van a figyelmed (ez a figyelmi állapotod) és a rajzolási képességünk 90%-ban a figyelmünktől függ.

Mivel edzésben tartjuk a figyelmi állapotunkat (ki milyen mértékben) ezért lehet az, hogy a rajzolásban ha tudod a lényeget és hogy azt hogyan vidd át a papírra akkor viszonylag gyorsan tudsz benne látványos eredményt elérni.

A több év kutatómunka alatt sikerült kidolgozni egy képletet is erre:

Elkészült rajz = Figyelem + Gyakorlat / Tehetség   

      100%        =      90%     +       8%      /       2%

 

Szemüvegben voltam amikor felfedeztem a képletet és éppen kutattam szóval tuti, hogy igaz.

A lényeg, hogy jelenleg is sokkal többre vagy képes, mint pálcika embert rajzolni. Ha elfogadod ezt ha nem.

 

Oké, de felnőttként próbálkoztam a rajzolással és nem ment…

Az valószínűleg azért lehet mert nem tudod mire érdemes figyelni rajzolás közben. Adott a figyelmed ami már többre képes, mint a pálcika ember rajz de még nem tudod, hogyan használd azt. Ha rendszeresen gyakorolsz a kezdeti kudarcok ellenére és tényleg érdekel és kész vagy ezért időt energiát áldozni akkor valószínűleg magadtól is rájössz a lényegre egy idő után.

De 2-3 próbálkozás nagyon kevés lesz. Általában itt megállnak azok akik megpróbálkoznak a rajzolással otthon önállóan. Akik nem azok nagy része ráérez. A legtöbb ember viszont nem is gondolkodik el ilyesmin mivel úgy tudja, hogy ő ennyit tud és kész itt le is zárta a témát. 

 

Lehetséges rajzterápiák.

Tehát az egyik, hogy otthon önállóan belemész a rajzolásba mintha egy kutató lennél és ha kitartó vagy megtalálod a megoldást.

A másik, hogy egy kidolgozott embereken tesztelt rajztanfolyamra elmész ahol meg mutatkozik a jelenlegi figyelmi állapotod ami hangsúlyozom sokkal több, mint a pálcika ember szint.

Magánóra keretein belül léped túl a PESZ-t.

 

Azoknak akiknek NEM megy a pálcika ember rajzolás!

Van egy jó hírem. Készülőben van egy bal és jobb agyféltekés…házi…teljes kiőrlésű…bio…kézműves…angyalszárnyak suhogása közepette ihletett realisztikus…valósághű…pálcika ember rajzoló rajztanfolyam, amit ha elvégzel PESZ szinten leszel és elvégezheted a rajztanfolyamot!